tisdag 31 mars 2015

Godkväll folket!
  Satte mig för någon timme sedan för att plugga och känner att det räcker. Fast den mesta tiden när jag pluggar går åt till att kolla på mobilen och att hitta en bra låt att lyssna på. Allt annat blir liksom intressant när man gör läxor!
  Idag blev det inte riktigt som planerat. Jag drog in till sjukhuset i Norrköping tillsammans med mamma för att kolla upp mitt skadade lillfinger. Vi antog att det inte skulle ta så värst lång tid. Men väl där tog hur lång tid som helst! Först fick jag röntga fingret. Efter det fick vi vänta i en evighet på ett papper som jag skulle ta med mig ned till doktron. När jag fick pappret, gick jag till doktorn som säkert inte kom på en timme. Där fixade han lite med mitt finger för att sedan röntga det igen. Och så fick jag göra allt igen. Röntgen, vänta på pappret och till sist gå till doktorn igen. Haha. Men det slutde med en skena som ska sitta på fingert i 6 veckor då den leden som håller fast lillfinger toppen hade gått av. Det är visst farligt att spela vollyboll! Och det är lite roligt att jag spelat fotboll i över tio år och aldrig riktigt skadat mig. Men när jag spelar vollyboll en gång så ska fingret typ gå av. Haha. Och eftersom att det tog sådan tid på sjukhuset så hann jag inte kolla på U19s match mellan Sverige - Ryssland.
  Imorgon är det fotbollsträning. Men det blir att ta det lite lugnare då doktron faktiskt avrådde mig från att träna/spela fotboll. Det är riktigt lätt att ramla/bli fäld och då ta emot sig med handen så det kan bli knasigt med skenan och fingret. Det blir även lite problem med gymträning och gympalektioner. Jag kan ju inte använda vänsterhanden så super bra... Det känns som att de vill ta död på mig. Det finns ju inget roligare än fotboll, gymmet och gympalektionerna! Men jag får väl överlever med att ta det lite lugnare under de 6 veckorna.
Nu ska jag ut och sätta mig framför tv:n en stund. Ha en bra kväll!
 Det som står ut på sidan är alltså det som nästan gått av från själva fingret.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback