Frankrike resan.

Hejsan folket!
Kom hem från Frankrike igår. Var verkligen super kul där! Varmt & skönt. Runt 30 grader varje dag.
Första dagen, åkte vi med buss från flygplatsen in till Paris. Sen efter det, tog vi tunnelbanan till vårat hotell.
När vi väl var framme vid hotellet, lämnade vi våra väskor och begav oss sedan ut igen. Vi kollade in affärer och så. Tråkigt nog fann vi inga fina kläder.
Men senare drog vi till ett jätte högt hus som var något på 200 meter högt. Mamma, Amanda och Tomas åkte upp och kollade på utsikten, men inte jag. Jag har faktiskt blivit super höjd rädd.
Sen åkte vi även till Eiffeltornet med tunnelbana. Det låg inte alls långt borta från där vi var. Det var ju kväll då & det var mörtk ute, så Eiffeltornet lös jätte fint. Efter det så drog vi till hotellet.
Nästa dag hade vi bestämt oss för att åka på en rundtur med bussar som åker runt i Paris och berättar om de olika ställena. Så det gjorde vi. Eftersom man satt på taket av bussen som inte hade något tak, så dog man seriöst av värmen. Solen sken på jätte starkt, så brände faktiskt armarna.
Men under bussturen kunde man gå av på ställen man ville stanna kvar på, sen kom det en ny buss var sjunde minut som man sen kunde hoppa på när man ville åka vidare. Vi stannade först vid Tiumfbågen och sedan vid  Eiffel tornet igen.
Mamma och Amanda tänkte åkte upp i Eiffel tornet, men eftersom köerna var flera meter långa, så blev det inget av det. Vilket vi också visste om att det skulle vara. Att åka till Eiffeltronet tidigt på morgonen var mycket bättre då det inte var så långa köer.
Vid Eiffel tornet fanns det även som en stor fontän som folk badade i. En jätte stor. Så där stannade Amand och jag medans mamma och Tomas kollade på något annat. Vi hoppade även i med benen i vattnet eftersom det blev jätte varmt.
Det var även ett skateboard gäng på fem-sju killar vid 16 års åldern som smått sykade oss vid fontänen. Riktigt gulliga var dom när dom hälsade på oss samt gav oss leenden. Dom vinkade även och när jag vinkade tillbaka till dom blev dom superglada och gav oss tumme upp. Haha. Och precis innan vi skulle återvända hem igen, kom även en av dom fram till oss och pratade lite. Sen åkte vi hem med bussen igen.
När vi kom fram till gatan där vårat hotell var, åt vi på restaurang och var ute en stund.
Sedan den trjede dagen, åkte vi hem tråkigt nog. Då var det endast att vakna upp, ta tunnelbanan till ett buss ställe och ta bussen till flygplatsen och flyga hem.
När man kom hem i Sverige igen var alla människor som vanligt så trista. I Frankrike är alla så glada, hälsar och ler. Gillar Franska människor mycket mer än Svenska! Köpte även ett litet Eiffel torn i Paris.

Super duper långt inlägg. Men kunde inte blogga under dagarna i Frankrike eftersom mitt internet var helt fucked up. Bilder från Paris kommer även i nästa inlägget :)