Sportlovscupen

Hej! Första dagen på sportlovet, helt underbart.
Igår var jag iväg i Askersund på sportlovscupen. Riktigt riktigt kul! Cuper är bland det bästa som finns.
Vi mötte först Hjulsbro IK/Sturefors IF, Hällefors AIF och Laxå IF, dom tre matcherna vann vi. Sedan mötte vi IFK Askersund och Skyllbergs IK då vi förlorade båda matcherna. Men vi gick vidare till kvartsfinal där det blev riktigt knasigt. Domarna dömde med en regel som igentligen inte användes under cupen, så på grund av den regeln (som vi inte hade en aning om) fick Halsberg, som vi mötte, in ett mål. Det var inget annat än illska i vårat lag just då. Vi körde på stenhårt men fick aldrig in ett mål, även om jag tycker att vi var mycket bättre än dom. Matchen handlade om att vinna eller försvinna, så det blev ju att vi fick åka hem. Men innan vi drog hem så snackade våra tränare med dom som höll i cupen och dom sa att vi hade rätt, domarna hade dömt fel. Så vi fick stanna kvar en stund då dom redde ut om detta. Men vi fick i slutändan åka hem. Riktigt surt är det. Det hade varit okej om dom hade vunnit på rätt sätt. Men nu vann dom på en frispark som igentligen inte var en frispark, för den regeln vi 'bröt' mot fanns igentligen inte.. Menmen. Vi kom faktiskt femma av tolv lag. Plus att det var en cup för flickor från 15 till 18 år. Så vi hade ju riktigt stort motstånd. Så jag är riktigt stolt över oss, vi spelade sjukt bra! Nu får jag längta till Finspångs cupen vi har i sommar istället.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback