oh no no, she's confident.

Godkväll! Inte bloggat på två dagar, men har inte mycket att berätta. Har endast varit normala dagar, som alltid. Men idag efter skolan och sången, drog jag med Elin till gymmet. Vi har inte varit där på ett tag, så kändes bra att gå dit. När viv var på gymmet pratade vi om smink. Vi bestämde att vi någon dag ska gå till skolan utan smink. Att upphöra med det helt. liksom, varför andvända smink? För att vara snygg? För vem i så fall. Jag har många vänner, både killar och tjejer. Och jag känner att dom knappast är mina vänner på grund av att jag skulle vara 'snygg'. Dom gillar mig för den jag är. Man oroar sig ju mycket för vad andra ska tycka om en, så man känner sig osäker utan smink. Man vill vara den som alla tycker ser bra ut, men varför? Det är ju liksom skola, man går inte dit för att se bäst ut. Man går dit för att göra sitt bästa. Strunta i att göra dig i ordning för andra, strunta i vad killarna ska tycka om dig. Vad alla ska tycka om dig. Man går i skolan och försöker göra sitt bästa, för att få bra betyg. För att sedan komma in på ett bra gymnasium och efter det få en utbildning. Strunta i att försöka vara snygg. Man vill vara snygg för att HAN ska gilla dig. Men skulle det inte kännas mycket bättre om han gillade dig för DITT utseende? Att han siktade på din personlighet när han visar att han gillar dig, och inte på ditt ansikte med smink?  Själv tycker jag att förhållanden inte är så viktiga under skolåren. När skolan är slut kan man göra vad som helst. Då kan du hitta någon som gillar dig för den du är och inte någon kräsen kille i skolan som endast går på utseende. Någon som är mogen som ser en för den man är. Jag tycker man ska strunta i att göra sig fin för skolan. Gör ditt bästa istället. Nu säger jag inte att man inte får ha smink, det får man absolut. Men det finns ingen mening med det.
Ja haha, skrev av mig lite. Men nu ska jag nog kolla lite TV, så hejdå :)
 
Delar med mig av Justins nya musik video. Holy jesus, så fin han är!! Riktigt avis kan jag ju också medge att jag är.
fick även mitt tangentbordsskydd idag!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback